Dam-/herravdelningar och dålig humor

Varför ska det vara herr och killavdelnignar på allting. Det gör mig irriterad. Visst, det är andra storlekar och andra former på kläderna men det behöver liksom inte vara på precis allting. Jag menar, jag har kläder från herravdelningen och jag vet killar som har kläder från damavdelningen.
Det som gör mig mest irriterad är leksaksaffärerna.
Killar = Bilar, verktyg, blått och flames.
Tjejer = Dockor, rosa, blommor, dockor, dockor, dockor.
Hela affären ar ju uppdelad i killzoner och tjejzoner. Kan inte leksaksbutikerna fatta att det finns miljoner tjejer som leker med blåa bilar och att det finna killar som leker med rosa dockor!

suck

I alla fall var vi och paddla igår. SP, SPM och NV. Dagens höjdpunkt var när Martin och Annika först körde in i ett träd och när de skulle ut därifrån så åkte de in under en brygga. Hur lyckas man?
När vi hade paddlat från Skantzö till Westerqwarn så hade vi lite konstig tipspromenad med lärarhumor (Vad är det man sitter på, sover i och borstar tänderna med? Klurigt, klurigt *) och 5-kamp.
Jag gick och lade mig klockan 9 igår. Det har inte hänt på typ 3 år . Jag var trött... så att säga.

Idag har jag varit i skolan. Ehm, ovanligt. Sen blir det kass och lite skoj med en bunt utmobbade/SLÄÄÄSH/helsköna människor på Duvan.

(*En stol, en säng och en tandborste. Duuuh...)


Kommentarer
Postat av: Marisha

Herr och killavdelningar? x)

2009-09-08 @ 22:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0