Besöksrekord osv...

Visst, jag erkänner. Jag blev medlem på bloggtrafik.nu för att få mera besökare. Men sen kom jag på: Hur många av dom kommer faktiskt läsa vad jag skriver och kolla på mina inlägg? De flesta kommer i princip bara klicka vidare för att få nya poäng och "besöksrekordet" blir inget äkta besöksrekord, för det är bara massa folk som klickar förbi din sida. Så egentligen, varför finns det massa sidor för att få mera besökare? Det blir inte äkta. Men å andra sidan... folk tycker ju att det är trevligt att stoppa in sikilon i tuttarna.

Jag har hört att smärta är en illusion. Hur kan den vara det? Jag menar, jag har tänkt på det nån gång när jag har ont. Även om jag försöker ignorera det så mycker min lilla hjärna förmår så gör det fortfarande förbannat lika ont. Och om nu smärta är en íllusion, varför finns den över huvud taget då? Blev gud sur för att vi här nere på jorden hade för kul, eller för att vi häller ut för mycket potatisskal (jag tänker förr i tiden, okey) i sjön och tyckte att vi skulle få ha lite ont... eller nåt. Och varför gör inte allt lika ont på alla människor. En del har ju jättehög smärttröskel och en del får jätteont av ingenting.

Och på tal om skillnader för människor. Varför i hela friden svimmar jag av blod? Jag har aldrig haft problem med det förut, jag tycker inte att det är äckligt, jag blir inte "rädd" när jag ser det. Jag får bara en obehaglig känsla i kroppen, det svartnar för ögonen och nästa ögonblick har jag vaknat upp på golvet med någon orolig själ böjande sig över mig.

Så här blir det när man går samhäll...
G'nite

Kommentarer
Postat av: MrLeinad

"Och varför gör inte allt lika ont på alla människor. En del har ju jättehög smärttröskel och en del får jätteont av ingenting."



Där skulle du ha beviset för att smärta bara är en illusion.



Allt smärta egentligen är, är ju faktist bara en massa små stötar som skickas via nervsystemet och säger åt din hjärna att "Aj, det där gör ont."

2009-10-01 @ 16:54:05
URL: http://danieltrakig.blogspot.com/
Postat av: egoflow

Självklart bloggar man till viss del för feedback & man vill att någon läser det man skriver. Men jag känner verkligen att bloggandet förlorar sin charm i och med besökshysteri. I grund & botten skriver man väl ändå för att stilla sin egen kreativitet på något sätt. Varför är "bloggpaus" ett vanligt ord nu för tiden? Bloggångest kan aldrig vara nyttigt. Hellre färre besökare & MIN blogg än stress över att uppdatera för att få läsare.

2009-10-02 @ 11:49:39
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Hej vi har frågestund på bloggen nu. ställ gärna en fråga:)

kram!

2009-10-02 @ 12:25:54
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag undrar genast vad bloggtrafik är för något? Har aldrig hört talas om det.

2009-10-02 @ 13:16:04
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: MrLeinad

Ang. Smärta



Av precis samma anledning som du inte kan ignorera en människa som står bredvid dig och skriker halsen av sig i ditt öra.



Det går, men tar otroligt lång tid att bemästra.

2009-10-02 @ 16:48:00
URL: http://danieltrakig.blogspot.com/
Postat av: Petro och Jossan

sv; vi menade att du skulle ställa en fråga till oss:P

2009-10-02 @ 21:07:38
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag blev faktiskt medlem i det där igår, har ett ganska många nya guldkorn! tack för tipset!

2009-10-04 @ 12:41:17
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Towe

Vissa kanske kollar runt lite på sidan eftersom man inte kan klicka på Nästa direkt. Och så kanske de gillar bloggen? :) Jag själv brukar mest hålla på med annat samtidigt som jag är inne på bloggtrafik dårå, haha. Men ibland så har jag kollat runt på bloggen och kanske lagt till den på bloglovin. Så det är ju både bra och dåligt :) Sen så kanske man känner sig mer peppad till att blogga när man får fler besökare fastän de inte är "äkta" och då kanske sin blogg blir ännu bättre? :)

2009-10-06 @ 22:15:53
URL: http://thisismeandmyphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0