Fleetwood Mac, Globen


Lördagen spenderade jag med mina parenteser i Stockholm. Jag inhandlade (fick inhandlat) en vinterjacka och ett par byxor. Men det var inte det jag skulle dela med mig av.

Runt sjutiden susade vi från Stockholms innerstad till Globen. Utanför låg massa frusna Green Day-fans i tält och sovsäckar och väntade på biljettsläppet dagen efter. Hur man nu kan få den idén är för mig totalt obefintlig. I alla fall så var dagens stora händelse Fleetwood Mac konserten. Om ni har läst recensionen från Aftonbladet så är jag beredd att hålla med. Höjdpunken var absolut BIG LOVE. Den fick mig att börja gråta. Den är så jävla bra! Och all ära åt Lindsey Buckingham. Finns inga ord som kan beskriva hans röst och hans gitarrspel. Jag ryser bara av att tänka på det. Men var det enda som var riktigt bra. Annars så var publiken rädd död (men jag menar 50+are.. vad har man att förvänta sig?), och det gjorde väl att det inte blev riktigt drag på scenen.

En häftig upplevelse att se dem live i alla fall!


Kommentarer
Postat av: pelle

Men fan vad tufft att du till Fleetwood! :D Hade också velat sett de, men jag kanske inte missade allt för mycket antar jag?

2009-10-13 @ 19:38:32
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0